lördag 19 september 2009

Allt och inget!!!

Som sagt! Jag är helt hopplös på att skriva i bloggen men men....
I dag blev det lite fix i stallet. Fick äntligen röjt i mitt skåp. Och det va inte en dag för sent! Vad mycket skit man samlar på sig som man inte behöver tex flughuvor som är trasiga, benskydd som också är trasiga men kan vara bra att ha kvar som reserv. Ja ni förstår säkert vad jag menar? Fick satt in lite mer hyllor så nu är det riktigt fint där inne i skåpet.
Har också hjälpt Elin med att klippa manen på Lilleman. Det blev riktigt bra men Elin tyckte att den blev för kort. Men hon vet ju inte vad hon pratar om;).
I morgon blir det till att "plåga" Sigge i padocken. Det börjar att gå riktigt bra nu. Men emellanåt så kommer det ett litet damp ryck då han inte vill göra som jag vill. Eller han kanske bara är smart.
Katterna mår så gott så. Här om natten eller tidigt på morgonen(kl 04.45) kommer lilla Måns upp i sängen och é sååååå kelig och mysig(det är vad han tror). Han trycker sin lilla nos på kinden och den är kall. Men han är en liten goding ändå!
Och sen kommer lilla Skrutten och skall krypa ner under täcket. Det är helt otroligt vad mycket plats två katter tar! Det är nästan så att man går ut till soffan och sover där.
I morgon bär det av till skogen för att plocka svamp med gannen, Får se om vi hittar något.
Ha en riktigt bra kväll!!!!

2 kommentarer:

Gizmo sa...

Vad mysiga dom är Tjockisen och Skruttan! Hoppas ni hittar mycket svamp imorgon, men se till att inte plocka några giftiga. Jag tycker det är lite lurigt med svampar, så jag vågar inte plocka själv. Men har man koll så är det ju gott med egenplockad svamp! Ha det gott! Kram Anne.

Snor och Glamour sa...

Jag har plockat svamp två ggr...första och sista...så mycket gillar jag att plocka svamp!! Ha ha!
ooo xxx