söndag 16 maj 2010

Westernhäst!!!!

Igår var det äntligen dax för en lektion i trail. Och det va hur roligt som helst:)

Det var ju bara grunderna vi fick börja med. Som att rida på en volt i en lång och lite låg form. Hästen skall hitta sin egna balans. Och Sigge var jätte duktig. Det här passar honom mycket bättre en vanlig dressyr. Det kommer att bli en till lektion i juni och då har jag förhoppningsvis lite bilder. Vi red ju i värsta regnet igår så kameran ville inte vara med.

Så nu skall jag sälja min dressyr sadel som knappt e använd för att köpa en westernsadel. Kommer att bli hur bra som helst.

Ha det så bra!!!!

2 kommentarer:

Marja Seidemo sa...

Va kul att ni hittat rätt! Vi behöver en ny dressyrsadel! dessutom har jag en massa scrapgrejor till salu, RING mig!! Kram

ItaPita sa...

Åh va kul det låter! vem har ni som lärare? "känner" några från Hajom, Marie & Thomas som håller på med western kanske e det dom??? Hoppas du fick gjort lite fina alster igår som du kan visa här i bloggen!!!!!
Kram