söndag 10 oktober 2010

Träning, hoppning, höst!!!

Hade en riktigt bra träning med Sigge igår. Vi fick rida ett mönster ur en gren som heter western riding. Det va till att skritta över en bom , trava i sicksack, snett igenom i galopp(trav för Sigge och mig) två gånger sedan skulle man vända rätt upp i trav och göra halt lite bakom mitt injen och rygga(backa) tillbaka så man hamnade lite framför mittlinjen. Låter kanske lätt men man skall rida raka fina vägar och hästen skall gå i ett bra tempo och form.

Idag skall jag hjälpa Denise när hon skall prova att hoppa med Luna. Kan ju bli intressant;) Själv så skall jag testa Sigge på sidepullen tänkte jag och det kan ju gå precis hur som helst.....

Man märker att det är höst ute nu. Och speciellt när jag är ute på min GP runda på söndagarna. Det börjar bli väldigt sällsynt med fulla ungdomar och även en och anna vuxen. Väldigt skönt tycker jag. Dom är liksom lite ivägen och tutta kl 3 på natten mitt i bland husen tror jag inte är så populärt. Eller vad tror ni?

Ha en riktigt bra söndag!!!

1 kommentar:

Snor och Glamour sa...

Kul att han e så duktig fina Sigge! En riktig westernhäst nu ju!

Kollar med dig under dagen hur det gick med Denise o Lunas hoppning!