måndag 31 augusti 2009

Vilda Västern!!!!

Här på "slottet" é det rena vilda västern. Igår kväll vid tio i tio ringde mobilen. Det var Denise som undrade om jag kunnde komma ner till padocken. Två lösa hästar. Men innan jag han ner så sa Denise att Elin hade kommit så jag behövde inte komma ner. 5 minuter senare ringer Denise, Elin har blivit sparkad(hon é okej, en rejäl lårkaka). Sagt å gjort, jag går ner och skall hjälpa till. Denise har fått tag på den enna hästen och den andra springer iväg. Elins pappa kommer med havre och jag börjar att gå efter, Elin och hennes mamma åker runt så att dom kommer in på den väg hästen är på. Vi får tag på eländet tillslut. Elin hade ringde till Malou(ägaren) och sagt att hästarna var ute, hon kom lagom upp till stallet när vi hade fått tag i dom. Hon var så glad att dom var in fångade. Så nu står dom bakom lås och bom i sina boxar. Skall nämnast att det är två dressyr hästar, tokiga är dom också.
Och i början av sommarn så jagade vi kossor. Som sagt det é rena vilda västern här.
Trevlig dag på er.

3 kommentarer:

Gizmo sa...

Det låter som ni får utrusta er med riktiga cowboyhästar som är vana att fösa boskap och lasson! ;-) / Anne.

Hästskit & Vardagsliv sa...

Ja det börjar bli lite mycket. Kanske dax att skola om sigge till western häst!

Marja Seidemo sa...

Ja men vadå, dressyrhästar som alltid är så snälla! Våra brukar ju ALLTID uppföra sig..förstår inte vad du menar..hmm..